W sobotę (09.03.2013) w CH Blue
City odbyła się druga edycja bardzo ciekawego cyklu spotkań o nazwie Fashion
Bloger Fest. Wartościowe wykłady były połączone z licznymi atrakcjami i dobrą
zabawą. Jeżeli odbędzie się trzecia edycja – a taką mam nadzieję – to z
przyjemnością ponownie wezmę w niej udział.
Warsztaty otworzyła Magdalena Kanoniak, Radzka – właścicielka topowego i pierwszego w Polsce wideo bloga. Opowiadała ona o przyszłości wideo blogów i niszy jaka panuje w tej dziedzinie.
- Blogów modowych jest masa, ale wideo blogów
można zliczyć 10 może 15…- mówiła Radzka.
W swoim
wystąpieniu przedstawiła kosztorys sprzętu, który potrzebny jest do prowadzenia
wideo bloga. Z jej obliczeń wynika, że wystarczy kwota w wysokości ok.
1200-1300zł by zakupić sprzęt dzięki, któremu można tworzyć profesjonalne
wideo-posty. Radzka podkreślała także nieograniczone możliwości strony youtube.pl
i gorąco zachęcała do tworzenia wideo blogów.
Julia Fic i Iga Furmańczyk, z firmy NextWebMedia przybliżyły temat Design bloga i jego rola w kontekście reklamy. Zwróciły uwagę jak ważne
są zakładki takie jak: „o mnie” czy „strona główna”.
- Zakładka „O mnie” powinna w
skrócie zawierać wszelkie informacje o które mogą pytać zarówno czytelnicy jak
i reklamodawcy. Jeżeli w waszym blogu przewija się ciągle kot i czytelnicy
wciąż pytają w postach i wiadomościach jaka to rasa-to napiszcie odpowiedź w zakładce
„o mnie”. Tak samo mogą znaleźć się tam odpowiedzi na inne, wciąż powtarzające
się pytania. Zapewniam, że znacznie ułatwi
wam to pracę. - mówiła Julia Fic.
Zakładka „O mnie” ma być częścią informującą bloga zaś „Strona główna” to
nasza wizytówka, która ma ogromny wpływ na to czy ktoś zainteresuje się naszym
blogiem.
- „Strona główna” powinna być
oryginalna i estetyczna. To wasza wizytówka – mówiła Iga
Furmańczyk. -Budując pierwszą stronę trzeba mieć na uwadze
harmonię i funkcjonalność. Jeżeli piszecie posty sponsorowane starajcie się być
oryginalni w przekazie i przede wszystkim szczerzy - dodała.
Grzegorz Chruścielewski, był kolejnym prelegentem który przedstawił temat: Nie samym contentem blog żyje, czyli jak
umiejętnie korzystać z Google i SEO.
Po pierwszej części wykładów odbyła się przerwa lunchowa.
Po pierwszej części wykładów odbyła się przerwa lunchowa.
Przez całą
imprezę wykładom towarzyszyły liczne atrakcje. Specjalnie dla blogerek przygotowano showroomy z których można było wypożyczać
ubrania do sesji. W wybranym przez
siebie zestawie ubrań można było zrobić sobie sesję zdjęciową. O profesjonalne
przygotowanie do sesji zadbały wizażystki i fryzjerzy.
Po przerwie odbyły się jeszcze inne prelekcje, m.in. Mai Sablewskiej, która
zdradziła 10 sposobów na modę, Wojciecha Witczaka, który mówił o męskim wydaniu
blogów i ich coraz większej liczbie.
Jola Czaja,
stylista w swoim wystąpieniu: „Agentka
do zadań specjalnych. Praca stylistki gwiazd” opowiadała o swoich początkach i o
tym jak wygląda dzień pracy stylisty. Ostrzegała, że praca stylisty wymaga ciężkiej
pracy, wiedzy i ogromnej staranności.
Jessy Mercedes w swoim wystąpieniu opowiadała o tym jak zyskała popularność. W
szczerej opowieści wspominała, że jej początki nie były łatwe. Już od dawna wyróżniała
się ubiorem za czym szły prześmiewcze komentarze.
- Zawsze chciałam się wyróżniać. Kupowałam na
wyprzedażach to co zostawało, to czego nikt nie chciał kupić. Gdy założyłam
bloga ludzie dowiadywali się o nim poprzez pocztę pantoflową. Mama mówiła swoim
koleżankom, a one podawały dalej. W pewnym momencie zaczęłam brać udział we wszystkich
modowych konkursach. W jednym z nich udało mi się wygrać bilet na London Fashion
Week i tak udało mi się być pierwszy raz w życiu na tak ważnej, modowej
imprezie…– opowiadała blogerka.
Swoją
opowieścią upewniła, że warto iść za marzeniami, ale trzeba mieć świadomość, że droga ta wymaga od nas wielu wyrzeczeń i ciężkiej pracy. Jak widać warto ciężko
pracować by robić to co się kocha.
Wydarzeniu towarzyszyły
także liczne pokazy mody– na których niestety już nie mogłam być.
Jeżeli
będzie III edycja – to wszystkich bardzo gorąco zachęcam do udziału!
Fotorelacja:
fot. Roxana Dawid
Zachwyty nad rzeczami z showroom-ów : ) |
Małe poprawki |
TALLY WEIJLi jej króliczek
|
showroom NewYorker-a |
w poszukiwaniu stylizacji |
połączenie edukacji z dobrą zabawą |
Blogerki mogły przed sesją skorzystać z usług i porad wizażystek |
zainteresowanie warsztatami było duże |
upiększanie : ) |
Wszyscy skrupulatnie notowali |
podpatrzona i |
podejrzana |
pokaż kotku co masz w środku |
każda z uczestniczek dostała kwiatka |
było w czym wybierać |
Każda z blogerek wykonywała swoją własną fotorelację |
wydarzeniu towarzyszył szum medialny |
... choć nie lubię stawać po tej stronie obiektywu, skusiłam się i ja. Z showroomu wybrałam kurtkę New
Yorker oraz t-shirt
TALLY WEIJL. Foto. Piotr Sor
|
There is definately a lot to find out about this topic. I love all of the points you have made.
OdpowiedzUsuńMy homepage :: organizacja imprez firmowe
My web page > imprezy firmowe warszawa