poniedziałek, 11 marca 2013

Fashion Bloger Fest II – czyli ciekawe prelekcje i dobra zabawa




W sobotę (09.03.2013) w CH Blue City odbyła się druga edycja bardzo ciekawego cyklu spotkań o nazwie Fashion Bloger Fest. Wartościowe wykłady były połączone z licznymi atrakcjami i dobrą zabawą. Jeżeli odbędzie się trzecia edycja – a taką mam nadzieję – to z przyjemnością ponownie wezmę w niej udział.

Warsztaty otworzyła Magdalena Kanoniak, Radzka – właścicielka topowego i pierwszego w Polsce wideo bloga. Opowiadała ona o przyszłości wideo blogów i niszy jaka panuje w tej dziedzinie.
- Blogów modowych jest masa, ale wideo blogów można zliczyć 10 może 15…- mówiła Radzka.

W swoim wystąpieniu przedstawiła kosztorys sprzętu, który potrzebny jest do prowadzenia wideo bloga. Z jej obliczeń wynika, że wystarczy kwota w wysokości ok. 1200-1300zł by zakupić sprzęt dzięki, któremu można tworzyć profesjonalne wideo-posty. Radzka podkreślała także nieograniczone możliwości strony youtube.pl i gorąco zachęcała do tworzenia wideo blogów. 

Julia Fic i Iga Furmańczyk, z firmy NextWebMedia  przybliżyły temat Design bloga i jego rola w kontekście reklamy. Zwróciły uwagę jak ważne są zakładki takie jak: „o mnie” czy „strona główna”.
- Zakładka „O mnie” powinna w skrócie zawierać wszelkie informacje o które mogą pytać zarówno czytelnicy jak i reklamodawcy. Jeżeli w waszym blogu przewija się ciągle kot i czytelnicy wciąż pytają w postach i wiadomościach jaka to rasa-to napiszcie odpowiedź w zakładce „o mnie”. Tak samo mogą znaleźć się tam odpowiedzi na inne, wciąż powtarzające się pytania. Zapewniam, że znacznie ułatwi wam to pracę. - mówiła Julia Fic.
Zakładka „O mnie” ma być częścią informującą bloga zaś „Strona główna” to nasza wizytówka, która ma ogromny wpływ na to czy ktoś zainteresuje się naszym blogiem.

- „Strona główna” powinna być oryginalna i estetyczna. To wasza wizytówka – mówiła Iga Furmańczyk.  -Budując pierwszą stronę trzeba mieć na uwadze harmonię i funkcjonalność. Jeżeli piszecie posty sponsorowane starajcie się być oryginalni w przekazie i przede wszystkim szczerzy - dodała.

 
Grzegorz Chruścielewski, był kolejnym prelegentem który przedstawił temat: Nie samym contentem blog żyje, czyli jak umiejętnie korzystać z Google i SEO.
Po pierwszej części wykładów odbyła się przerwa lunchowa.
 
Przez całą imprezę wykładom towarzyszyły liczne atrakcje. Specjalnie dla blogerek przygotowano showroomy z których można było wypożyczać ubrania do sesji.  W wybranym przez siebie zestawie ubrań można było zrobić sobie sesję zdjęciową. O profesjonalne przygotowanie do sesji zadbały wizażystki i fryzjerzy.
Maja Sablewska
 
Po przerwie odbyły się jeszcze inne prelekcje, m.in. Mai Sablewskiej, która zdradziła 10 sposobów na modę, Wojciecha Witczaka, który mówił o męskim wydaniu blogów i ich coraz większej liczbie.

 
Jola Czaja, stylista w swoim wystąpieniu: „Agentka do zadań specjalnych. Praca stylistki gwiazd” opowiadała o swoich początkach i o tym jak wygląda dzień pracy stylisty. Ostrzegała, że praca stylisty wymaga ciężkiej pracy, wiedzy i ogromnej staranności.

 
Jessy Mercedes w swoim wystąpieniu opowiadała o tym jak zyskała popularność. W szczerej opowieści wspominała, że jej początki nie były łatwe. Już od dawna wyróżniała się ubiorem za czym szły prześmiewcze komentarze.
- Zawsze chciałam się wyróżniać. Kupowałam na wyprzedażach to co zostawało, to czego nikt nie chciał kupić. Gdy założyłam bloga ludzie dowiadywali się o nim poprzez pocztę pantoflową. Mama mówiła swoim koleżankom, a one podawały dalej. W pewnym momencie zaczęłam brać udział we wszystkich modowych konkursach. W jednym z nich udało mi się wygrać bilet na London Fashion Week i tak udało mi się być pierwszy raz w życiu na tak ważnej, modowej imprezie…– opowiadała blogerka.
Swoją opowieścią upewniła, że warto iść za marzeniami, ale trzeba mieć świadomość, że droga ta wymaga od nas wielu wyrzeczeń i ciężkiej pracy. Jak widać warto ciężko pracować by robić to co się kocha.
Wydarzeniu towarzyszyły także liczne pokazy mody– na których niestety już nie mogłam być.
Jeżeli będzie III edycja – to wszystkich bardzo gorąco zachęcam do udziału!

 Fotorelacja:
fot. Roxana Dawid
Zachwyty nad rzeczami z showroom-ów : )


Małe poprawki


TALLY WEIJLi jej króliczek

showroom NewYorker-a
w poszukiwaniu stylizacji

połączenie edukacji z dobrą zabawą
Blogerki mogły przed sesją skorzystać z usług i porad wizażystek

zainteresowanie warsztatami było duże
upiększanie : )

Wszyscy skrupulatnie notowali
podpatrzona i

podejrzana



pokaż kotku co masz w środku
każda z uczestniczek dostała kwiatka
było w czym wybierać
Każda z blogerek wykonywała swoją własną fotorelację


wydarzeniu towarzyszył szum medialny
... choć nie lubię stawać po tej stronie obiektywu, skusiłam się i ja. Z showroomu wybrałam kurtkę New Yorker oraz t-shirt
TALLY WEIJL. Foto. Piotr Sor 



1 komentarz:

  1. There is definately a lot to find out about this topic. I love all of the points you have made.


    My homepage :: organizacja imprez firmowe
    My web page > imprezy firmowe warszawa

    OdpowiedzUsuń