sobota, 29 września 2012

Fashion Blogger Fest – czyli co zrobić by Twój blog odniósł sukces

         



Jak prowadzić bloga modowego,  by z każdym dniem rosła jego popularność? Jakie zdjęcia należy wrzucać, by zainteresować czytelników? Jak zarobić na blogu i gdzie są granice pomiędzy reklamą a rzetelnością? Na te wszystkie pytania można było znaleźć odpowiedzi podczas Fashion Blogger Fest.                                             
Konferencja modowa odbyła się na początku  września w centrum handlowym Blue City. Na imprezę zaproszono blogerów modowych oraz ekspertów ze świata mody, co otworzyło drzwi do dyskusji i cennej wymiany doświadczeń. Dodatkowo wydarzeniu towarzyszyły liczne atrakcje, takie jak showroomy, z których można było wypożyczyć ubrania i zrobić sobie zdjęcia w -stworzonym specjalnie na tę okazję- studiu fotograficznym! 
Pierwszą prelekcję wygłosił  zastępca redaktora naczelnego Fashion Magazin, Michał Zaczyński. Dziennikarz, który nie boi się wypowiadać krytycznie na temat mody, doradzał jak „ugryźć” temat  w sposób niebanalny.  
Podstawowa rada Michała brzmiała:  nie bójmy się mówić/pisać o tym co w modzie nam się nie podoba. Suknia od znanego projektanta, nie zawsze musi się nam podobać i należy o tym śmiało mówić.


Następnie wystąpiła Paulina Rudnicka, blogerka  znana jako Kapuczina. Prezentacja dotyczyła jej ostatniego wpisu dotyczącego  zamkniętych drzwi blogosfery. Mówiła o wciąż rosnącej liczbie blogów modowych zarówno tych dobrych jak i tych słabych.  Kapuczina twierdzi, że osoby, które zaczęły swojego bloga kila lat temu są teraz na topie i uważane są na najlepszych blogierów –co zamknęło drzwi „nowym” blogerom… Mówiła także o reklamach i artykułach sponsorowanych – co wywołało wśród uczestników gorącą dyskusję.  Bowiem jedni nie widzą nic złego w zarabianiu na blogach a i inni twierdzą, że odbiera to im wiarygodność…


O reklamie i o tym jak zbudować karierę na swojej pasji mówiła Magdalena Domaciuk. Porównała prowadzenie bloga z tworzeniem magazynu i uczulała na jakość wpisów.
Autorytet = wiedza + umiejętności – mówiła Domaciuk. Jak twierdzi - staranność przy tworzeniu wpisu  owocuje sukcesem. Stąd tak ważna jest staranność, dyscyplina, wiedza i poprawność językowa.

Dużym zainteresowaniem cieszył się wykład Aleksandra Szulca, z Sotrender, który zdradził nam kilka sekretów dobrze prowadzonej promocji facebookowej. Zaś ostatnia prelekcja dotyczyła fotografii modowej – niestety tutaj czułam niedosyt. Fotograf mówił same ogóły, m.in. – o współpracy fotografa ze stylistką, o wielogodzinnych sesjach i mozolnym „dłubaniu” w photoshopie. Żadnych konkretów, rad…
Jak na imprezę modową przystało, całość zakończył pokaz mody.Była to dobrze spędzona sobota. Więcej takich imprez!

A już wkrótce fotorelacja ze Zjazdu mydelniczek Redbull!

                                     


.